Ad

Monday 8 September 2014

Dollah Salleh mampu atasi tekanan


MOHD FAHMI ISMAIL
7 September 2014

Dollah Salleh (dua, kanan) mengendalikan sesi latihan skuad Harimau Malaya di Kelana Jaya, kelmarin. Dollah Salleh (dua, kanan) mengendalikan sesi latihan skuad Harimau Malaya di Kelana Jaya, kelmarin.

WALAUPUN ramai pihak seakan memperkecilkan pemilihan pemain kebangsaan termasuk memanggil kembali kudrat kuda tua, tetapi tidak bagi Azraai Khor Abdullah.

Ia merujuk kepada skuad pimpinan Harimau Malaya dikendalikan Dollah Salleh yang kembali menyenaraikan tiga pemain veteran yang sudah lama disisihkan iaiatu Azizon Kadir, Indra Putra Mahayudin dan Shukor Adan.

Menurut Azraai yang juga bekas jurulatih T-Team dan Harimau Muda, beliau secara peribadi menghormati keputusan dilakukan rakan baiknya itu.

Katanya, apabila dilantik sebagai jurulatih, Dollah tentu memiliki perancangan tersendiri termasuk memanggil muka lama.

“Kita kena hormat keputusannya. Dia pasti lebih arif soal dan permainan pemain tempatan.

“Ada pemain dari Pahang, PDRM termasuk Muslim Ahmad yang dibawa masuk ke dalam kem latihan pusat.

“Pada saya, Dollah lebih tahu kerana pernah melatih pasukan itu dan yakin akan sumbangan mampu diberikan mereka atas padang,” katanya.

Tambah Azraai, sebagai kebaikan bersama, beliau mahu peminat tanah air memberikan dukungan kepada skuad Malaysia yang akan beraksi dalam kejohanan Piala AFF 2014 di Singapura, November depan.

Mengakui masa kian suntuk untuk Dollah membentuk pasukan mantap, Azraai tetap mempercayai 100 peratus bahawa Malaysia mampu melepasi halangan ke final seperti disasarkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Kalau ikut, memang tak cukup masa kerana Dollah baharu beberapa bulan menyertai pasukan kebangsaan.

“Apa pun, kita tunggu aksi sebenar nanti,” katanya sedar negara berdepan laluan berliku berdepan Thailand dan Singapura kelak.

Sumber-Sinar Harian online 8.8.14

No comments:

Post a Comment