Ad

Thursday 25 September 2014

Selangor janji aksi terbaik


WARTAWAN SINAR HARIAN
24 September 2014

Elie Aiboy antara daya tarikan pertemuan menentang Singapura di Stadium Shah Alam, Sabtu ini. Elie Aiboy antara daya tarikan pertemuan menentang Singapura di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.
"SINGAPURA merupakan salah satu pasukan hebat di Asia Tenggara, namun kami akan mempamerkan aksi terbaik apabila beraksi dengan mereka pada perlawanan Piala Sultan Selangor nanti, lapor NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH.

Itu janji penolong jurulatih The Red Giant, P Maniam pada perlawanan menentang pasukan pilihan Singapura di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Maniam memberitahu, berdasarkan rekod pertemuan lalu, kejohanan yang diperkenalkan pada 2001 itu menyaksikan kedua-dua pasukan sentiasa tampil dengan aksi cukup sengit.

“Kita tahu Singapura satu pasukan yang kuat lebih-lebih lagi mereka bakal mempertaruhkan empat pemain import.

"Tapi, saya percaya, dengan sokongan padu daripada peminat termasuk kebolehan jurulatih (Mehmet Durakovic), kita mampu mempertahankan gelaran itu pada Sabtu ini.

"Cuma apa yang saya harapkan, pemain akan mengembalikan tahap kecergasan dan berusaha untuk membantu Selangor meraih kejayaan," katanya kepada Sinar Harian.

Pada masa sama, Maniam juga percaya dengan kehadiran pemain jemputan dari Indonesia, Elie Aiboy serta kehadiran beberapa pemain seperti Farizal Marlias dan Azmi Muslim mampu membantu pasukan Gergasi Merah itu untuk mencapai kemenangan pada kejohanan edisi ke-11 itu.

"Selain mereka, kita juga bakal mendapatkan kembali khidmat beberapa pemain yang sebelum ini membantu negara pada Sukan Asia termasuk menyertai pasukan kebangsaan.

"Kehadiran Bunyamin Omar, Nazmi Faiz, S Kunanlan, Hazwan Bakri akan memperkuatkan lagi barisan kesebelasan utama nanti," ujarnya.
Sumber-SINAR HARIAN ONLINE 24.9.14

No comments:

Post a Comment