Ad

Saturday 28 September 2013

Malaysia, Korea berentap lagi

BANGKOK - Regu elit negara cemas seketika sebelum membenam China untuk mengesahkan tiket separuh akhir Kejohanan Sepaktakraw Siri Super 2 ISTAF di Pusat Beli-belah Fashion Island, semalam.
Malaysia, yang dipaksa berkerja keras untuk mengetepikan China 2-0 (15-11, 16-14) pada suku akhir, kini bakal berdepan laluan lebih getir dalam usaha mencari tiket final apabila menentang lawan yang mengaibkan mereka pada perlawanan akhir Siri Super 1 di New Delhi awal bulan ini, Korea Selatan.
Semalam, Korea mengiringi kemaraan pasukan negara dengan mudah menumpaskan pasukan jiran mereka, Jepun 2-0 (15-10, 15-9) dalam satu lagi suku akhir.
Jika tanpa tindakan drastik ketua, jurulatih Jamaluddin Hassan menukar serentak tekong dan pelibas, Sahidan Md. Ali dan Mohd. Hanafiah Dolah dengan Ahmad Aizat Mohd. Nor Azmi dan Norshahruddin Mad Ghani, China mungkin mengheret Malaysia ke set penentuan dan menjadikan saingan kembali terbuka.
Sementara itu dalam saingan separuh akhir wanita, seperti diduga Malaysia bukan tandingan pasukan pilihan, Thailand apabila ditundukkan 3-0.
Skuad bimbingan , Md. Fikri Md. Nor itu kalah mudah 5-15, 2-15, 5-15, sekali gus hanya beraksi dalam perlawanan penentuan tempat ketiga hari ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130929/su_07/Malaysia-Korea-berentap-lagi#ixzz2gEqvz8te
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment