Ad

Friday 13 September 2013

Mercu Penanda kebanggaan Akhbar Melayu


INILAH Bangunan Baharu Ibu Para pegawai Utusan Melayu Yang siap PADA pertengahan Tahun Jogja di Jalan Enam Melalui Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR - Selepas LEBIH 55 Tahun Beroperasi di Para pegawai Lama Bangunan doa Tingkat di Jalan Lima Melalui Jalan Chan Sow Lin di deh, Utusan Melayu (M) Berhad Kini berpindah ke Bangunan Baharu Yang Moden dan sofistikated.
Bangunan Baharu Yang dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Jalan Enam Melalui Jalan Chan Sow Lin di deh Semalam merupakan simbol iltizam Kumpulan Utusan UNTUK Terus melangkah Gagah SEBAGAI Organisasi Akhbar Masa depan.
Meniti Usia 75 Tahun Berjuang mempertahankan kelangsungan Bangsa, Agama dan negara, Utusan Melayu Yang dahulunya dikenali SEBAGAI Utusan Melayu Press Limited memulakan operations berbekalkan modal sebanyak $ 12,290 di No 64, Queen Street, Singapura PADA 18 Jun 1938.
Utusan Melayu kemudian berpindah ke Bangunan No 185, Cecil Street, Singapura PADA 1945, rasaya bertapak di Jalan Chan Sow Lin PADA Tahun 1958.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0914&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_11.htm#ixzz2epATwerB 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment