Ad

Monday 20 July 2015

Razman buat ‘pusingan U’

Oleh TENGKU ASYRAF TENGKU SALLEHUDDIN
 
RAZMAN (kanan) tekad memberikan aksi terbaik pada aksi persahabatan Pilihan Malaysia menentang Liverpool di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Jumaat ini.

KAPTEN Pahang, Mohd. Razman Roslan membuat keputusan untuk melakukan ‘pusingan U’ bagi menyertai skuad Pilihan Malaysia menentang kelab gergasi Liga Perdana England, Liverpool di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Jumaat ini.

Razman dilihat hadir melaporkan diri di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Kelana Jaya semalam untuk menjalani latihan pusat bermula hari ini sehingga 25 Julai.

Pemain pertahanan itu mengakui keputusan tersebut dibuat selepas dia me­lakukan perbincangan de­­ngan jurulatih Pahang, Zainal Abidin Hassan dan jurulatih kebangsaan, Dollah Salleh yang nyata mahu menggunakan khidmatnya dalam pertemuan menentang The Reds nanti.

“Jika jurulatih memerlu­kan khidmat saya, maka saya terpaksa akur dan ber­sikap positif untuk membantu skuad kebangsaan. Selepas melakukan perbi­ncangan dengan Zainal, dia menyuruh saya me­laporkan diri, mungkin untuk kebaikan diri saya sendiri dan pasukan kebangsaan.

“Saya tekad beri yang terbaik dan akan memberi 100 peratus untuk membalas kepercayaan jurulatih kerana telah memilih saya. Hendak kata langkah baharu untuk kembali berada dalam skuad negara tak juga, cuma saya tetap akan memberi yang terbaik se­perti ketika bermain bersama Pahang.

“Walaupun pada mulanya saya meminta untuk menarik diri, namun selepas perbincangan memang ju­ru­latih memerlukan khid­mat saya, jadi saya membalas apa yang jurulatih mahukan,” katanya di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

Sebelum ini, Razman menolak untuk menyertai pa­sukan Pilihan Malaysia atas alasan merasakan dirinya tidak cukup bersedia bagi menggalas tanggungjawab tersebut ketika beraksi dalam perlawanan itu nanti.

Sebagai rekod, kali ter­akhir Razman dipanggil menyertai skuad kebangsaan adalah pada September tahun lalu menentang Kemboja yang menyaksikan Malaysia menang 4-1.

Bagi Razman, apa yang diperlukan adalah persefa­ha­man dengan pemain da­lam pasukan termasuk kombinasi bersama lima pemain import yang turut dipanggil dalam memberikan aksi yang terbaik.

“Tahun lepas ada rasanya sebelum Piala AFF Suzuki dan selepas itu saya tidak dipanggil. Kali ter­akhir saya bermain bersama skuad kebangsaan adalah tahun le­pas semasa perlawanan per­sahabatan menentang Kemboja.

“Pandangan saya, setiap pemain mahu bermain bertemu dengan kelab-kelab terbaik seperti ini. Apa yang pasti, saya akan memberi komitmen supaya dapat membantu skuad kebangsaan.

“Apa yang saya lihat, nak kata baharu pun tidak, cuma ada yang diserap kembali ditambah dengan lima pemain import jadi perlukan banyak komunikasi dengan ke­semua pemain supaya dapat tingkatkan persefahaman dalam pasukan,” ujarnya.




Sumber-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0720&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz3gPtUYP9F Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment