Ad

Saturday 1 February 2014

Empat beradik pulang ke Malaysia

 
KUALA LUMPUR - Empat beradik yang merupakan anak kepada pasangan Azizul Raheem Awalludin dan Shalwati Norshal yang ditahan di Sweden kerana merotan salah seorang mereka yang tidak mengerjakan solat telah dibenarkan pulang ke Malaysia untuk dijaga oleh saudara mereka negara ini.

Pengerusi Sukarelawan Peguam (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, pihaknya mendapat kebenaran khas untuk membawa pulang anak pasangan tersebut untuk dijaga oleh keluarga di Malaysia berdasarkan prinsip kepentingan terbaik untuk kanak-kanak.

Beliau berkata, berdasarkan prinsip tersebut, kanak-kanak tersebut memang sepatutnya dijaga oleh saudara-mara mereka di Malaysia dan bukannya di bawah jagaan keluarga angkat di Sweden.

Empat anak pasangan itu ialah Aisyah, Ammar, Adam dan Arif. Kesemua mereka berusia antara tujuh hingga 14 tahun.

"Keempat-empat beradik tersebut dijangka tiba di Malaysia pagi esok (hari ini) bersama Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin, seorang pegawai khas beliau serta seorang saudara keluarga itu," katanya ketika dihubungi semalam.

Bagaimanapun beliau berkata, tahanan reman terhadap pasangan Azizul dan Shalwaty, kedua-duanya berusia 40-an akan disambung selama dua minggu lagi.

KOSMO ONLINE 1.2.14

No comments:

Post a Comment