Ad

Thursday 29 May 2014

Ozil impi beraksi sehebat legenda

Ozil impi beraksi sehebat legenda
 MUNICH - Mesut Ozil berhajat meletakkan namanya setaraf dengan legenda Jerman dengan menjadikan pusingan akhir Piala Dunia 2014 di Brazil bulan depan sebagai batu loncatan.

Ozil masih segar dengan kejayaan membantu Arsenal menamatkan kemarau trofi sejak 2005 apabila mendakap Piala FA baru-baru ini, selain menjaringkan lima gol bersama The Gunners musim ini.

Namun, dia masih gagal mendakap sebarang trofi utama bersama Jerman setakat ini.

Ini kerana, Jerman kali terakhir muncul juara Piala Dunia pada 1990, selain kali terakhir juara kempen Euro pada 1996.

Justeru, Ozil berazam mengulangi kehebatan beberapa legenda Jerman seperti Fritz Walter, Wolfgang Overath dan Lothar Matthaus.

"Ketiga-tiga individu ini merupakan legenda Jerman. Mereka memenangi begitu banyak trofi sepanjang era mereka dalam bola sepak.

"Saya benar-benar mengagumi kehebatan mereka, jadi saya berazam mahu mengulangi pencapaian sedemikian.

"Saya juga menyifatkan diri sendiri sebagai pemain tradisional, tidak ramai pemain seperti saya ketika ini.

"Jika mahu menjadi sebaris dengan legenda, saya harus membantu Jerman mendakap trofi Piala Dunia," kata Ozil.

Menurut Ozil, sudah tiba masanya The Team menamatkan penantian untuk mendakap trofi utama.

"Kami memang berhak menang, sudah tentu ia cukup mengecewakan jika kami gagal kali ini," katanya. - Agensi

RUJUKAN-KOSMO ONLINE 30.5.14

No comments:

Post a Comment