Ad

Friday 25 July 2014

Saya tak kisah: Safee

Kuala Lumpur: “Apa, dia lagi? Mungkin itu antara ungkapan peminat bola sepak tempatan yang kurang senang apabila nama penyerang Mohd Safee Sali (gambar) masih mendapat tempat dalam skuad kebangsaan kendalian ketua jurulatih baru Dollah Salleh.

Bagi segelintir peminat, mereka menganggap penyerang berusia 30 tahun itu tidak layak berada dalam senarai 23 pemain yang dipanggil menyertai kem latihan pusat sebagai persiapan menentang Tajikistan untuk aksi persahabatan pada 8 Ogos ini.

Sentimen peminat itu pastinya didorong rasa tidak puas hati mereka terhadap prestasi Safee pada aksi terakhir antarabangsa Harimau Malaya menentang Filipina, April lalu yang menyaksikannya gagal menyempurnakan sepakan penalti untuk gol kemenangan lewat permainan ketika seri 0-0.Malah mereka juga mempertikaikan keputusan Dollah memanggil pemain yang kurang mendapat tempat dalam kesebelasan utama Johor Darul Ta’zim itu.Namun bagi Safee yang sudah lama menyumbang keringat bersama skuad kebangsaan tidak ‘terusik’ dengan kritikan itu kerana baginya, dia sudah tidak perlu membuktikan apa-apa kepada peminat.“Saya sudah cukup membuktikan kepada orang (peminat). Saya pernah membantu kejayaan pasukan sebelum ini dan setiap kali saya dipanggil menyertai skuad kebangsaan saya akan berikan yang terbaik.

“Saya tak kisah orang nak cakap apa kerana bagi saya, jurulatih lebih mengetahui,” katanya yang meraih Kasut Emas selaku penjaring terbanyak dengan ledakan lima gol ketika membantu Malaysia menjuarai Piala AFF buat kali pertama pada 2010.Katanya selepas lama skuad kebangsaan tidak berkumpul, dia tidak sabar untuk menyertai latihan apatah lagi dapat bekerjasama semula dengan Dollah, bekas jurulatih ketika beraksi dengan Selangor pada 2006-2008.

“Saya rasa tak sabar mahu kembali semula sebab rasa rugi apabila sudah lama skuad kebangsaan tidak mengadakan latihan selepas menentang Filipina.“Saya pernah bersama Dollah ketika mewakili Selangor dan berterima kasih kepadanya kerana masih memberi kepercayaan ini,” kata Safee.


SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/26

No comments:

Post a Comment