Ad

Tuesday 22 July 2014

Terengganu tak rela tersingkir awal

 
TERENGGANU tidak rela tersingkir awal pada kempen Piala Malaysia 2014 yang akan membuka tirainya pada 13 Ogos nanti.

Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid (gambar) berkata, skuad Terengganu kini sedang bekerja keras untuk meningkatkan keupayaan serta tahap kecergasan pemain.

"Kita berharap satu piala, terutamanya Piala Malaysia dapat di bawa pulang ke bumi Terengganu tahun ini selepas kali terakhir muncul juara pada tahun 2001,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Eksekutif PBSNT di Kuala Terengganu semalam.

Wan Ahmad Nizam berkata Terenggganu yang berada dalam kumpulan B bersama-sama Perak, Kedah dan Sarawak akan memulakan kempen di gelanggang lawan.

Katanya, Terengganu akan turun menentang Sarawak pada 14 Ogos di Kuching diikuti Kedah di Alor Setar pada 20 Ogos sebelum melayan kedatangan Perak di Kuala Terengganu pada 23 Ogos.

Beliau berkata, walaupun pasukan-pasukan yang berada dalam Kumpulan B itu hebat-hebat belaka namun Terengganu yakin dapat menghadapinya dengan baik.

Dalam rangka persiapan menghadapi kejohanan berprestij itu, Terengganu akan mengadakan perlawanan persahabatan dengan Kelantan di Kota Bharu esok dan dan Felda United di Kuala Terengganu pada 6 Ogos nanti.

SUMBER-KOSMO ONLINE 22.7.14

No comments:

Post a Comment