Ad

Wednesday 30 December 2015

Pesilat kita berjaya tambah dua emas

RABU, 30 DISEMBER 2015 @ 12:14 AM

 
PESILAT negara, Nashrul Edzam Mohd Asri menunjukkan silatnya dalam kategori lelaki saingan akhir Kejohanan Silat Remaja Dunia di Stadium Tertutup Titiwangsa. - Foto BERNAMA KUALA LUMPUR: Skuad pencak silat remaja negara terus mempamerkan aksi cemerlang apabila menambah dua lagi pingat emas pada edisi ketiga Kejohanan Silat Remaja Dunia 2015 di Stadium Titiwangsa di sini, malam ini. Nashrul Edzam Mohd Asri menghadiahkan pingat emas keempat untuk Malaysia selepas mengungguli acara silat seni tunggal Putera dengan mencatat 459 mata.


Pingat perak dan gangsa masing-masing dimenangi oleh pesilat Singapura, Nujaid Hasif Zainal Abidin dan pesilat Vietnam, Ngo Van Nuynh selepas mencatat 453 dan 443 mata. Pingat kelima Malaysia disumbangkan oleh Nur Fatihah Zainuddin dalam acara silat seni tunggal Puteri selepas mengumpul 445 mata. Ketinggalan satu mata di belakang Nur Fatihah ialah pesilat Indonesia, Dwi Jayanti untuk meraih pingat perak manakala pesilat Singapura, Nurzianah Mohammad Yazid sekadar membawa pulang pingat gangsa dengan kutipan 442 mata. Malaysia telah memenangi tiga pingat emas pada kejohanan itu dalam kategori Ganda Putera dan Puteri selain kategori silat seni berpasukan lelaki semalam.

Kejohanan itu disertai seramai 128 atlet, 44 pegawai dan jurulatih dari 12 negara iaitu Singapura, Australia, Azerbaijan, India, Jerman, Bangladesh, Rusia, Vietnam, Korea Selatan, Thailand, Indonesia serta Malaysia selaku tuan rumah. - BERNAMA


Sumber : http://www.bharian.com.my/node/109437

No comments:

Post a Comment