Ad

Wednesday 20 September 2017

Kuala Lumpur, Terengganu hampiri Liga Super

Kuala Lumpur, Terengganu hampiri Liga Super
 PEMAIN PKNP, Gilberto Valdenesio (kiri) cuba dihalang oleh pemain
PEMAIN PKNP, Gilberto Valdenesio (kiri) cuba dihalang oleh pemain
PEMAIN PKNP, Gilberto Valdenesio (kiri) cuba dihalang oleh pemain Negeri Sembilan, Nemanja Vidic dalam perlawanan Liga Perdana di Stadium Perak, Ipoh malam ini. - UTUSAN/KAMAL BASIR WAHAB

19 September 2017 11:18 PM
AddThis Sharing Buttons
Share to FacebookShare to TwitterShare to WhatsAppShare to TelegramShare to EmailShare to More

KUALA LUMPUR 19 Sept. – Peluang Kuala Lumpur dan Terengganu untuk menyertai Liga Super musim hadapan semakin cerah selepas masing-masing meraih tiga mata penting dalam saingan Liga Perdana sebentar tadi.

Kuala Lumpur terus mengukuhkan kedudukan selaku peneraju Liga Perdana dengan 44 mata selepas menundukkan UiTM 2-1 dalam aksi di Stadium UiTM.

Terengganu, yang berada di kedudukan kedua liga dengan jumlah mata sama dan hanya dibezakan menerusi jumlah jaringan, turut meraih kemenangan 2-1 ke atas MISC-MIFA di Stadium Proton.

Mengekori rapat di kedudukan ketiga dengan 40 mata ialah PKNP yang turut meraih tiga mata penting selepas menewaskan Negeri Sembilan 3-1 di Stadium Perak.

Sementara itu, aksi di Stadium Likas menyaksikan Sabah berpesta gol menundukkan Perlis 5-1 dengan Lee Kil-hoon meledak hatrik dalam perlawanan itu manakala dua gol lagi disumbangkan Rodoljub Paunovic dan jaringan saguhati pasukan pelawat diraih menerusi Ndumba Mekeche.

PDRM turut mencatat kemenangan dalam aksi di Stadium Hang Jebat selepas menewaskan Kuantan FA 5-3 dengan Dao Bakary meletakkan nama selaku penjaring hatrik dalam perlawanan itu.

Di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang, Johor Darul Ta’zim II sekadar meraih satu mata selepas terikat 1-1 dengan ATM. – UTUSAN ONLINE

sumberArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kuala-lumpur-terengganu-hampiri-liga-super-1.528540#ixzz4tDheir9u
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment