Ad

Thursday 21 September 2017

Tuanku Mizan layak ke perlumbaan dunia



ARKIB : 04/03/2007

DOHA, Qatar - Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin (gambar) melakar kejayaan tersendiri apabila berjaya menduduki tempat kedua pada Perlumbaan Kuda Lasak Antarabangsa Qatar di sini, semalam.

Perlumbaan sejauh 160 kilometer itu juga turut dikongsi oleh seorang lagi ekuin negara, Faizal Ismail yang berjaya menduduki tempat ketiga.

Perlumbaan kuda lasak itu dimenangi oleh peserta tuan rumah, Isa Al-Manai yang mewakili Al Shaqab - dipunyai oleh keluarga Diraja Qatar.

Sementara itu, Menteri Belia dan Sukan, Datuk Azalina Othman Said yang mengiringi Tuanku Mizan berkata, Yang di-Pertuan Agong berjaya mencapai tahap tersebut daripada 39 peserta yang mengambil bahagian walaupun terpaksa berdepan dengan cuaca sejuk dan berangin.

Beliau berkata, berada pada tempat kedua membolehkan Tuanku Mizan layak bertanding pada Perlumbaan Kuda Lasak Dunia di Terengganu tahun depan.

Yang di-Pertuan Agong juga dijangka mengambil bahagian dalam Perlumbaan Jemputan Antarabangsa Diraja Kedah di Jitra dari 8 hingga 11 Mac ini.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0304&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4tMVpc3XG
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment