Ad

Tuesday 20 January 2015

Gempar buaya tembaga muncul

Oleh MULLER ASEN
muller.asen@kosmo.com.my
 
AHMAD Shahfikri (tengah) bersama anggota JPAM menunjukkan buaya tembaga yang ditangkap di kawasan IADA, Kota Samarahan semalam.

KOTA SAMARAHAN – Kekalutan orang ramai berdepan dengan bencana banjir kelmarin semakin menjadi-jadi selepas seekor buaya tembaga seberat 100 kilogram (kg) tiba-tiba muncul di dalam parit berhampiran Kawasan Pembangunan Pertanian Bersepadu (IADA) di sini semalam.

Lebih menghuru-harakan keadaan, reptilia ganas itu enggan berganjak daripada kedudukan asalnya di parit berkenaan meskipun sudah lebih 24 jam berada di situ.

Pelbagai usaha untuk menghalaunya dilakukan, namun buaya yang dipercayai dari Sungai Samarahan di sini masih berdegil dan semakin menunjukkan keganasannya.

“Saya takut untuk keluar rumah sebab besar kemungkinan haiwan itu menerkam kami atau paling tidak, ia akan masuk ke rumah.

“Sangat pelik, jika buaya-buaya seperti ini muncul di kawasan pedalaman, ia merupakan perkara biasa tapi bila mereka datang sini, mesti ada sesuatu,” kata seorang mangsa banjir yang cemas dengan kejadian itu.



Sumber-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0120&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm#ixzz3PMtsLQMT Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment