Ad

Tuesday 6 January 2015

Trofi liga misi utama JDT



Trofi liga misi utama JDTMenang Piala Malaysia, Piala FA sekadar bonus
NURUL HUDA HASSAN  |  06 Januari 2015 12:40 AM

JOHOR BAHRU - Mempertahankan kejua­ra­an Liga Super menjadi sasaran utama Johor Darul Ta’zim (JDT) musim ini, bukan memburu kejohanan tertua dan berprestij seperti Piala Malaysia atau Piala FA.

Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata, sasaran pasukan Harimau Selatan itu adalah sama seperti musim lalu iaitu merangkul gelaran liga, sekali gus layak ke Piala AFC.

Namun, sekiranya mereka berjaya merangkul Piala Malaysia atau Piala FA, ia dianggap bonus buat pasukan.

“Sekarang adalah generasi baharu dan dunia masa kini lebih tumpukan kepada saingan liga, bukan lagi seperti Piala FA dan sebagainya. Jadi, sasaran kita setiap tahun adalah untuk saingan liga.

“Kalau boleh saya nak menang liga, namun sasaran kami sekurangkurangnya tiga teratas. Untuk Piala FA dan Piala Malaysia, kami sasar separuh akhir,” katanya di Stadium Tan Sri Hassan Yunos di sini.

Dalam pada itu, Tunku Ismail melahirkan rasa puas hati dengan perkembangan bola sepak negeri ini yang diusahakan PBNJ terutama perancangan berhubung pemba­ngunan bola sepak dan kemudahan serta infrastruktur.

Sambil menyifatkan segala perancangan ber­jalan lancar, beliau memberitahu, semua diusahakan sudah mula membuahkan hasil.

Pada masa sama, Tunku Ismail turut menekankan berhubung usaha memperhebat dan melahirkan lebih ramai pemain tempat­an yang mewakili 80 hingga 90 peratus da­lam pasukan sekali gus mahu mereka berkongsi pengalaman bersa­ma pemain import.

Jadi, katanya, PBNJ mahu menampilkan pemain tempatan yang bagus bukan hanya untuk Johor te­tapi juga negara dan akan mencari pemain import yang berkualiti dan boleh memberikan khidmat kepada pasukan dalam jangka masa panjang.

“Itu semua adalah perancangan kita, dan seperti saya beritahu keutamaan adalah untuk pembangunan bola sepak negeri ini serta infrastruktur terbaik untuk pasukan. Piala pula adalah satu bonus kalau dapat.

“Ini kerana kalau tidak dapat piala sekali pun, tidak semestinya projek bola sepak Johor runtuh,” ka­tanya sambil menyifatkan sai­ngan Liga Malaysia pada musim 2015 sangat kompetetif dan ia dapat dilihat apabila banyak pasukan bekerja keras untuk memantapkan skuad mereka.
- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/trofi-liga-misi-utama-jdt-1.44969#sthash.gaVs1Kbs.dpuf

No comments:

Post a Comment