Ad

Monday 12 January 2015

Rangel ledak penyudah berbisa



Oleh Faizul Azlan Razaksukan@hmetro.com.my
 
Kuala Terengganu: Penyerang baru Terengganu, Paulo Rangel mula mempamerkan taringnya apabila meledak hatrik membantu pasukannya menundukkan LionsXII 3-1 pada aksi persahabatan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, di sini, minggu lalu.

Penjaring terbanyak Liga Super musim lalu yang bergandingan mantap dengan penyerang kelahiran Lubnan, Hassan Moni Chaito akan mencetus masalah kepada benteng pertahanan lawan.

Perkara itu diakui sendiri pengendali Terengganu, Abdul Rahman Ibrahim yang menyifatkan Hassan calon sesuai digandingkan dengan penyerang dari Brazil itu.

Menurutnya, beliau cukup gembira percaturan menggandingkan Rangel dan Hassan begitu menjadi apabila pergerakan kedua pemain itu berjaya mengucar-kacirkan pertahanan lawan.

“Perlawanan itu untuk mencari gandingan sesuai Rangel di bahagian serangan dan saya menggandingkannya bersama Hassan.

“Jelas percaturan saya menggandingkan Rangel dan Hassan membuahkan hasil apabila pergerakan mereka ada keserasian. Jadi, saya rasa mereka sesuai digandingkan bersama, cuma Hassan perlu mempertingkatkan stamina kerana baru pulih daripada kecederaan hamstring,” katanya.

Abdul Rahman berkata, pemain tengah Gustavo Lopez pula semakin meningkat dari segi permainannya apabila bijak melakukan hantaran dan gerakannya pantas.

Menurutnya, percaturan meletakkan pemain tengah, Ismail Faruqi Ashaari di sayap kiri manakala Ashaari Shamsuddin di sebelah kanan juga menjadi apabila hantaran lintang membantu penyerang menjaringkan gol.
- Sumber: http://www.hmetro.com.my/node/23259#sthash.lfJDiLmd.dpuf

No comments:

Post a Comment