Ad

Monday 13 January 2014

SUKA DUKA MOHD BADHRI RADZI 2013 2

TIDAK TERPILIH MENYERTAI PASUKAN KEBANGSAAN KE CHINA

'Memang saya kecewa, tapi jangan jadikan ia isu

Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.m

KOTA BHARU - Perancang tengah Kelantan Mohd. Badhri Radzi berharap ketiadaan namanya dalam skuad Harimau Malaya pada aksi persahabatan bertemu China di Tianjin, 10 September ini tidak dijadikan sebagai isu.
"Saya fikir ketiadaan nama dalam skuad kebangsaan tidak perlu dijadikan isu, malah Piya menerima keputusan ini dengan hati terbuka," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Menurutnya, meskipun kecewa namanya tidak tersenarai namun dia menganggap itu bukan rezekinya untuk beraksi bersama skuad negara kali ini.
"Mungkin jurulatih mempunyai perancangan yang lebih baik untuk pasukan tanpa menyenaraikan saya. Saya yakin dan percaya rakan-rakan yang dipilih mampu menggalas tugas dengan baik pada pertemuan tersebut," ujarnya.
Akhbar tempatan kelmarin melaporkan, perancang tengah Kelantan itu tidak disenaraikan oleh jurulatih Datuk K. Rajagobal pada aksi persahabatan antarabangsa menentang China Selasa depan.
Piya sebelum ini pernah dipanggil untuk menyarung jersi Kebangsaan, namun terpaksa melupakan hasrat tersebut selepas mengalami kecederaan pangkal paha.
Kapten Kelantan berusia 31 tahun itu, bagaimana enggan memikirkan perkara tersebut sebaliknya mahu fokus membantu The Red Warriors dalam aksi Piala Malaysia musim ini.
Katanya, baki dua perlawanan yang bakal diharungi The Red Warriors selepas ini akan menentukan nasib pasukannya dalam saingan musim ini.
"Saya menjadikan perkara ini sebagai motivasi untuk bekerja dengan lebih keras seterusnya mendapatkan semula kepercayaan ketua jurulatih kebangsaan untuk memanggil saya bagi menyarung jersi negara.
"Harapan saya agar peluang tersebut akan tiba lagi selepas ini. Sebagai pemain, mereka pasti mempunyai impian untuk menyarung jersi Kebangsaan, begitu juga saya," jelasnya.
Rujukan: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130903/su_04/Memang-saya-kecewa-tapi-jangan-jadikan-ia-isu#ixzz2duADU9YI

Piya: Lupakan isu perpindahan

PARA pemain The Red Warriors diingatkan supaya melupakan isu perpindahan pemain pasukan berkenaan yang sedang hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini, lapor YATIMIN ABDULLAH.
Kapten Kelantan, Mohd. Badhri Radzi sebaliknya mahu rakan-rakan sepasukan memberikan tumpuan sepenuhnya pada perlawanan hidup mati menentang Terengganu pada saingan peringkat kumpulan kempen Piala Malaysia 2013 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam esok.
Mohd. Badhri berkata, berdepan dengan seteru tradisi itu, mereka perlu menang jika mahu memastikan peluang mereka mara ke pusingan seterusnya kembali cerah.
"Saya harap rakan-rakan sepasukan tidak terlalu memikirkan soal perpindahan pemain yang sedang hangat diperkatakan, sebaliknya fokus terhadap kempen Piala Malaysia.
"Saya akui isu ini mungkin menganggu emosi rakan-rakan sepasukan. Apa cara sekali pun kita harus menang dan saya tidak mahu penyokong menganggap isu perpindahan pemain menjadi punca kekalahan Kelantan pada perlawanan tersebut," katanya ketika dihubungi di Kota Bharu semalam.
Dia turut mengingatkan rakan-rakan sepasukan supaya tidak mengambil mudah kemampuan Terengganu yang diperkuatkan dengan beberapa tonggak utamanya iaitu Asahari Samsudin, Abdul Manaf Mamat, Jean Effa Owana dan G. Puaneswaran.
Sebelum ini Kosmo! melaporkan, sebuah pasukan yang kini bersaing dalam Piala Malaysia didakwa terlibat dengan perjanjian 'pintu belakang' untuk memancing tiga tonggak utama pasukan The Red Warriors.
Menurut sumber, pasukan tersebut telah melakukan perjanjian dengan tiga pemain terbabit bagi mencapai misi mereka untuk menjadi juara dalam saingan Liga Malaysia musim depan.
Mengulas peluang pasukannya dalam saingan Piala Malaysia musim ini, Mohd. Badhri tetap optimis Kelantan mampu melangkah ke pusingan seterusnya.SUMBER: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0916&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_10.htm#ixzz2f1PE6de9 



No comments:

Post a Comment