Ad

Thursday 30 January 2014

Perak pula pertikai pengadil!

 Oleh Azizan Hashim Cetak Emel Kawan
 
Ipoh: Selepas pengendali Angkatan Tentera Malaysia (ATM), B Sathianathan dan Sime Darby FC, Ismail Zakaria mempersoalkan mutu pengadilan Liga Malaysia (Liga-M), kini pengurus Perak, Datuk Azhar Ahmad pula melahirkan rasa terkilan dengan keputusan pengadil melayangkan kad merah kepada pemain importnya.

Apa pun, Perak mengemukakan terus rayuan terhadap penggantungan Kyaw Zayar Win kerana mendakwa keputusan pengadil, Samsudin Ibrahim melayangkan kad merah kepada pemain Myanmar itu ketika aksi dengan ATM di Stadium Selayang, Selasa lalu tidak tepat.


Zayar Win digantung dua perlawanan kerana mengutip kad mereka pada minit ke-89 pada perlawanan di stadium MP selayang dan turut menerima hukuman sama ialah Affize Faisal Mamat.

Teleti rakaman video

Azhar berkata Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) terpanggil untuk membuat rayuan itu dalam usaha mencari keadilan kepada pemain tengah itu serta beberapa pemain lain sambil merayu kepada Jawatankuasa Pengadil Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) meneliti rakaman video disertakan bersama bantahan demi keadilan.

“PAFA tidak berniat untuk mengkritik pengadil tetapi terkilan dengan beberapa keputusan pengadil perlawanan itu. Jadi kami mengikut saluran betul dengan menghantar surat rayuan beserta bukti bagi menyokong tuntutan kami.

Berita  HARIAN ONLINE 31.1.14

No comments:

Post a Comment