Ad

Thursday 30 January 2014

Ramuan baharu Harimau Muda A

 
KIM SWEE (kanan) sedang merangka strategi bagi membentuk skuad terbaik menjelang kempen NPL Queensland di Brisbane, Australia, Mac depan.

SERAMAI 11 pemain baharu akan dipanggil bagi menjalani sesi pemili- han skuad Harimau Muda A dalam tempoh terdekat.

Ketua jurulatih, Datuk Ong Kim Swee berkata, beliau akan menguji enam pemain Harimau Muda B (bawah 21 tahun) serta lima pemain Harimau Muda C (bawah 19 tahun) memandangkan skuad Harimau Muda A bakal beraksi dalam Liga Perdana Kebangsaan (NPL) Queensland di Brisbane, Australia dari Mac hingga Ogos depan.

Selain menguji 11 pemain berkenaan, beliau turut memantau bebe- rapa pemain berpotensi daripada kempen Piala Presiden yang bermula minggu ini untuk dibawa bersama beraksi dalam liga Divisyen Dua Australia itu.

"Tidak semestinya kesemua pemain akan pergi termasuk sesiapa yang saya pilih daripada Kejohanan Piala Presiden nanti kerana saya harus memberi mereka lebih masa untuk menyesuaikan diri dengan corak permainan pasukan saya," kata Kim Swee semalam.

Beliau berkata, skuad kendaliannya hanya akan bercuti esok dan Sabtu ini sempena sambutan Tahun Baru Cina sebelum menyambung semula sesi latihan pada Ahad bagi memastikan mereka mengekalkan kecergasan masing-masing.

"Kita tidak mempunyai banyak masa lagi sebelum bertolak ke Brisbane nanti," kata Kim Swee.

Pada masa yang sama, beliau turut mengharapkan kehadiran Tahun Baru Cina yang bakal disambut esok menghadirkan tuah buat skuad kendaliannya memandangkan mereka bakal menggalas cabaran pada Sukan Asia 2014 di Incheon, Korea Se- latan, September depan.

Skuad Harimau Muda A kehila- ngan khidmat beberapa tonggak utama musim ini atas pelbagai faktor termasuk melebihi usia 23 tahun selain ada pemain tidak menyambung kontrak.

Antaranya ialah kapten, Mohd. Irfan Fazail, pemain pertahanan, Mohd. Fadhli Shas serta penjaga gol, Mohd. Izham Tarmizi Roslan yang beraksi bersama Johor Darul Takzim (Johor DT).

Selain ketiga-tiga pemain terbabit, penyerang tinggi lampai, Izzaq Faris Ramlan kembali semula ke negeri kelahirannya, Terengganu.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin sebelum ini dilaporkan sebagai berkata, penyertaan Harimau Muda A dalam NPL bertujuan memantapkan persediaan mereka sebelum menghadapi temasya Sukan Asia 2014. - Bernama

KOSMO ONLINE 30.1.14

No comments:

Post a Comment