Ad

Sunday 28 December 2014

Thamil Arasu harap tuah jersi No. 9



29 Disember 2014 12:26 AM
 A. THAMIL ARASU (kiri) akan kembali mendapat jersi bertuahnya,
A. THAMIL ARASU (kiri) akan kembali mendapat jersi bertuahnya,

A. THAMIL ARASU (kiri) akan kembali mendapat jersi bertuahnya, No. 9 apabila membawa cabaran Selangor menghadapi Liga Malaysia musim 2015.

SHAH ALAM – Penyerang Sela­ngor, A. Thamil Arasu berpeluang me­nyarung kembali jersi No. 9 selepas bintang import dari Brazil, Paulo Rangel berpindah ke Terengganu musim hadapan.

Menganggap No. 9 sebagai amat bertuah sepanjang dia berkecimpung dalam kancah bola sepak, bekas pemain Harimau Muda A berharap dia dapat mengambil kesempatan yang diberikan kepadanya.

“Pada saya No. 9 sangat bertuah kepada saya kerana sudah menggunakan nombor ini sejak mewakili Harimau Muda A lagi.

“Semasa Paulo Rangel menyertai Selangor nombor tersebut digunakan olehnya jadi apabila dia sudah berpindah ke pasukan lain, saya berpeluang untuk menyarung kembali jersi No. 9.
Advertisement

“Saya berharap dengan menggunakan No.9, tuah akan menyebelahi nasib saya malah mensasarkan untuk menjaringkan lima atau enam gol pada musim hadapan,” katanya bekas pemain kebangsaan itu.

Musim lalu, Thamil, yang me­nyarung jersi No. 20 sekadar menjaringkan tiga gol dan banyak menghabiskan masa di bangku simpanan di awal saingan liga.

Dia cuma berpeluang beraksi dalam 10 perlawanan bersama Red Giants sepanjang musim lalu.

Ketika ditanya mengenai ketiadaan Rangel mampu memberi ruang kepadanya untuk lebih menyinar, Thamil menganggap itu semua hanya boleh ditentukan semasa perlawanan nanti.

“Meskipun Rangel tiada tapi saya tidak tahu sama ada akan menjadi kesebelasan utama atau tidak kerana jurulatih yang membuat keputusan.

“Malah, kami juga mempu­nyai pemain import baharu yang bakal menggantikan tempatnya.

“Saya perlu berusaha keras dan memastikan jurulatih menyedari kesungguhan saya.

“Selebihnya saya serahkan sewaktu beraksi di atas padang. Apa yang penting saya dan rakan sepasukan bermain dengan cemerlang untuk merebut gelaran juara liga pada musim hadapan,” katanya.
- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/thamil-arasu-harap-tuah-jersi-no-9-1.42020#sthash.cwgkFWhB.dpuf

No comments:

Post a Comment