Ad

Saturday 11 January 2014

31 premis ditembak peluru guli

Oleh MUSTAPA LAKAWA
mustapa.lakawa@kosmo.com.my
 
GAMBAR empat suspek yang dirakam dari CCTV yang dipercayai memecah cermin premis perniagaan di Kota Kinabalu, Sabah malam kelmarin.

BALU – Sekumpulan remaja yang menaiki tiga buah kenderaan bertindak samseng dengan memecahkan cermin 31 buah premis perniagaan menggunakan senapang angin dalam kejadian di sekitar bandar raya ini dan Penampang malam kelmarin.

Kejadian yang berlaku selama sejam bermula pukul 11.45 malam itu menjadikan premis bank, hotel, pusat kecantikan, pusat hiburan dan restoran makanan segera sebagai sasaran.

Perbuatan itu dipercayai dilakukan oleh sekumpulan remaja nakal semata-mata bertujuan untuk menimbulkan kerisauan dalam kalangan orang awam.

Polis bagaimana pun serentak itu, menafikan dakwaan kejadian itu ada kaitan dengan 30 pengganas Sulu yang sedang dibicarakan disini sekarang.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Jauteh Dikun berkata, sebanyak 25 premis mengalami kerosakan di sekitar bandar raya ini dengan kesan lubang pada bahagian cermin pintu dan dinding kaca.

Katanya, siasatan awal mendapati kejadian itu dilakukan oleh sekumpulan remaja yang dianggarkan melebihi enam orang dan dilakukan serentak dalam tempoh satu jam.

SUMBER : KOSMO ONLINE 12.1.14

No comments:

Post a Comment