Ad

Tuesday 31 December 2013

Azamuddin sedia 'berkorban'

 
Mohd. Azamuddin Akil (kiri) bersedia mengorbankan posisi sebagai penyerang demi memberi laluan kepada pemain import, Dickson Nwakaeme.
MARAN - Pemain terbaik perlawanan akhir Piala Malaysia 2013, Mohd. Azamuddin Mohd. Akil sanggup meninggalkan posisinya sebagai penyerang bagi memberi laluan kepada pemain import dari Nigeria, Dickson Nwakaeme yang akan beraksi bersama Tok Gajah musim depan.

Azamuddin berkata, Pahang mungkin akan menggunakan gandingan dua penyerang import iaitu Nwakaeme serta Matias Conti di bahagian serangan dan dia sedia beraksi diposisi lain.

"Kehadiran Nwakaeme akan memberi suntikan baharu kepada Tok Gajah untuk mengharungi Liga Malaysia musim depan dan kemampuannya telah terbukti ketika bersama Kelantan sebelum ini.

"Jika jurulatih menggunakan dua penyerang import bermakna saya akan bermain di posisi lain jika ingin disenaraikan dalam kesebelasan utama," katanya.

Dia berkata demikian kepada Utusan Malaysia ketika ditemui pada majlis Perarakan Piala Malaysia di Bandar Tun Razak, Jengka dekat sini semalam bersama lapan lagi pemain Pahang iaitu Conti, Azidan Sarudin, Mohd. Hafiz Kamal, Mohd. Syawal Norsam, Mohd. Zaiza Zainal Abidin, R. Gopinathan, Mohd. Nasril Nourdin dan Mohd. Hazry Rozali.

Azamuddin memberitahu, semangat kerjasama dalam pasukan yang selalu diterapkan oleh jurulatih membuatkannya sanggup bermain di mana-mana posisi selain penyerang.

"Saya tidak kisah jika tidak diberi peluang sebagai penyerang utama kerana apa yang penting adalah kebaikan kepada pasukan kerana jurulatih lebih mengetahui siapa layak menggalas tugas sebagai penyerang," ujarnya.

SUMBER: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20131231/su_04/Azamuddin-sedia-berkorban#ixzz2p698COnw © Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment