Ad

Sunday 29 December 2013

Chiew Sien benam juara bertahan, temu Li Lian tentukan juara

 Chiew Sien benam juara bertahan, temu Li Lian tentukan juara Sien benam juara bertahan, temu Li Lian tentukan juara
PEMAIN perseorangan wanita Lim Chiew Sien ketika menentang Tee Jing Yi pada Kejohanan Badminton Maybank Sirkit Kebangsaan 2013 peringkat Separuh Akhir di Kompleks Kejiranan Presint 11, Putrajaya semalam. - Foto BERNAMA
Putrajaya: Saingan separuh akhir Grand Prix (GP) Akhir Kebangsaan menyaksikan kejutan dalam acara perseorangan wanita apabila juara bertahan, Tee Jing Yi tewas kepada Lim Chiew Sien dalam permainan tiga set, 21-12, 19-21, 21-13, semalam.

Walaupun turun selaku pilihan utama, status Jing Yi tidak menghadirkan gerun buat lawannya sepanjang perlawanan yang berlangsung selama 39 minit itu untuk Shiew Sien menang 21-12 di set pertama.


Set kedua menyaksikan perlawanan lebih sengit dengan aksi saling mengejar mata ditonjolkan kedua-dua pemain sebelum Jing Yi menang 21-19 untuk mengheret ke aksi penentuan.

Tidak tertekan

“Saya memotivasikan diri untuk cuba melakukan kejutan namun tidak mahu terlalu meletakkan harapan kerana tidak mahu berasa tertekan. Jing Yi adalah senior saya dan saya hanya cuba yang termampu.

“Jadi kemenangan ini adalah bonus buat saya. Mungkin Jing Yi lebih tertekan dan saya gunakan kesempatan itu, namun saya tidak mahu terlalu yakin pada aksi final dan menganggap setiap lawan adalah sukar,” katanya ketika ditemui.


Dalam satu lagi aksi separuh akhir turut menyaksikan pemenang ditentukan dalam perlawanan tiga set sebelum Yang Li Lian berjaya mengalahkan Lim Yin Fun, 20-22, 21-9, 21-16.
RUJUKAN: BERITA HARIAN ONLINE 30.12.13

No comments:

Post a Comment