Ad

Wednesday 11 December 2013

Izzaq tekad pamer sentuhan berbisa


 
IZZAQ (kanan) mengasak gawang Brunei pada aksi pembukaan Kumpulan A di Stadium Zeyyer Thiri kelmarin.

NAY PYI TAW, Myanmar - Penyerang Harimau Muda, Izzaq Faris Ramlan bertekad untuk menebus kesilapan yang dilakukan pada aksi sulung Kumpulan A menentang Brunei kelmarin.

Izzaq yang kembali disenaraikan selepas pulih daripada kecederaan ketika Harimau Muda melakar kemenangan 2-0 di Stadium Zeyyer Thiri itu dilihat gagal menampilkan aksi sebenar.

Lebih malang, Izzaq dikeluarkan pada minit ke-58 untuk digantikan dengan D. Saarvindran selepas Harimau Malaya mendahului 1-0 hasil jaringan Rozaimi Abd. Rahman pada minit ke-30.

"Saya sudah lama tidak beraksi dengan skuad negara. Sudah tentu sukar untuk saya mencari rentak sebenar pada perlawanan pertama ini tetapi saya telah melakukan yang terbaik.

"Secara keseluruhannya, saya tidak berpuas hati dengan persembahan saya hari ini (kelmarin). Banyak kelemahan yang perlu diperbaiki terutama penyudah yang tumpul," kata penyerang Terengganu itu.

Meskipun gagal memberikan sumbangan besar, Izzaq tetap gembira kerana skuad kendalian Datuk Ong Kim Swee itu tetap menang dan ia adalah perkara yang paling penting.

Izzaq berkata, dia akan cuba untuk bermain lebih baik sekiranya disenaraikan sekali lagi dalam kesebelasan utama.

"Saya rasa rakan-rakan sepasukan tidak terlalu tertekan untuk menghadapi perlawanan ini meskipun Vietnam berjaya membelasah Brunei 7-0 pada aksi pertama kumpulan, Ahad lalu.

"Apa yang saya lihat, kelemahan utama kami adalah gagal untuk membentuk keserasian pada perlawanan pertama ini," katanya.

Izzaq antara pemain tonggak yang membantu Harimau Muda mempertahankan pingat emas pada Sukan SEA 2011 di Jakarta, Indonesia.

Bagaimanapun, dia tidak dapat bersama Harimau Muda ketika aksi final menentang Indonesia selepas mengalami kecederaan lutut.

RUJUKAN: KOSMO  ONLINE 12.12.13

No comments:

Post a Comment